BLUE NATIVES
HELPT ORGANISATIES TE FOCUSSEN
Bedrijven vinden het soms lastig om focus aan te brengen. Terwijl het vinden van de meest attractieve segmenten en hoe je hier wilt positioneren van grote invloed is op de winstgevendheid en effectiviteit van de organisatie. Blue Natives helpt bij het maken van de keuze wie je wilt zijn voor welke klanten. Dit door samen met de organisatie een heldere visie te ontwikkelen, te bepalen wat deze meest attractieve segmenten zijn en hoe je hier wilt onderscheiden. We maken daarbij altijd gebruik van kennis binnen de organisatie én de best practices buiten de organisatie. Het resultaat? Geen dikke rapporten, maar een concrete aanpak waar je morgen al mee kunt beginnen.
De keuze van je visie naar strategie en implementatie is in vier gedegen stappen te maken*:
De gehele aanpak > ongeveer 4-6weken
In vier sessies doorlopen we de vier stappen. Met voldoende tijd tussen de sessies voor eventueel verder onderzoek en onderbouwing.
Inspiratie nodig voor een goede heisessie?
Deze methodiek kan in een ‘pressurecooker’ in één of twee dagen worden toegepast. Ideaal als agenda voor een heisessie of jaarplandag.
Heeft de organisatie al een redelijk duidelijk beeld?
Dan kan door het toepassen van bepaalde elementen uit deze aanpak de plannen verder worden aangescherpt.